Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/169080
Title: Современная образовательная ситуация: подходы к описанию и дискурсивная ответственность
Other Titles: The modern educational situation: descriptive approaches and discursive responsibility
Authors: Полонников, Александр Андреевич
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2017
Publisher: Высшее образование в России
Citation: Высшее образование в России.-2017.-№2.-С.26-35.
Abstract: Статья посвящена методологии анализа состояния современного высшего образования. Выделены две основные дескриптивные критические стратегии: трансцендентная и имманентная. Имманентная стратегия реализуется в двух формах: «реалистической» и «лингвистически опосредованной » критики, каждая из которых связана со специфическим определением образовательной ситуации. Определение образовательной ситуации выступает базовым условием организации педагогического порядка, его событийности и практических следствий. Обосновывается необходимость критики языка бытующей педагогики высшей школы.
Description: The article deals with the methodology of analysis of the current higher education state. The two main descriptive critical strategies are highlighted: transcendent and immanent ones. The immanent strategy is implemented in two forms, those of “realistic” and “linguistically mediated” criticism, each of them being related to a specific definition of the educational situation. The definition of the educational situation is a base condition for the organization of the pedagogical order, its eventfulness and practical repercussions. The author substantiates the necessity of criticizing the language of the higher school pedagogy.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/169080
Appears in Collections:Научные публикации

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Полонников_Высш_обр_2_2017.pdf1,3 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.