Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/155191
Title: | Социальное время и проблема его субъекта в контексте социально-культурной или цивилизационной парадигмы образования |
Authors: | Левко, О. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Философия ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Философия и социальные науки. - 2016. - № 1. - С. 57-61 |
Abstract: | В статье раскрывается сущность христианско-антропологической, антропоцентрической и социально-культурной или цивилизационной парадигм образования как различных теоретико-методологических контекстов рассмотрения проблемы субъекта деятельности и культуры, особенности ее решения через анализ категории «социальное время». Социальное время и проблема его субъекта при этом представляются как исходные предпосылки цивилизационного развития. = The article reveals the essence of Christian-anthropological, anthropocentric and socio-cultural or civilizational paradigms of education as a variety of theoretical and methodological problems of the context of examining the subject of activity and culture, especially its solutions through the analysis of the category of «social time». Social time and the problem of its subject are presented as presuppositions of civilizational development. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/155191 |
ISSN: | 2218-1385 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2016, №1 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.