Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/147303
Title: | Способность к саморегуляции и воспринимаемый контроль как условия психологического благополучия студентов |
Other Titles: | Self-regulation abilitiy and perceived control as determinants of psychological well-being of students / Y. G. Fralova, K. D. Sinkevich, A. V. Fedossenko |
Authors: | Фролова, Ю. Г. Синкевич, К. Д. Федосенко, А. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Психологический журнал : ежеквартальное научно-практическое издание. - 2014. - № 3-4 (41-42). - С. 4-9 |
Abstract: | В статье представлены результаты теоретического и эмпирического исследовании факторов психологического благополучия на переходном этапе от подросткового возраста к периоду взрослости. Показано, что развитые навыки саморегуляции поведения, позитивное отношение к переменам в жизни и готовность активно преодолевать вызовы среды положительно коррелируют с уровнем психологического благополучия у студентов. = The paper presents the results of theoretical and empirical study of factors of psychological well-being in transition from adolescence to adulthood. It is shown that the developed skills of self-regulation of behavior, positive attitude to the changes in life and the willingness to actively address the challenges the environment positively correlated with the level of psychological well-being of the students. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/147303 |
ISSN: | 2072-8425 |
Appears in Collections: | 2014, № 3-4(41-42) Статьи факультета философии и социальных наук |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.