Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/120316
Title: | Модель блока социально-гуманитарных дисциплин |
Authors: | Куиш, А. Л. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Социология : научно-теоретический журнал / Белорусский государственный университет. - 2014. - № 3. - С. 85-90 |
Abstract: | В работе анализируются роль и место, цели и задачи социально-гуманитарного образования в высшей школе. На основе теоретико-концептуального подхода предлагается проект блока социально-гуманитарных дисциплин, в котором определяются его структура, содержание и объем, излагаются требования к его реализации в учебном процессе. = The role and place, goals and objectives of socio-humanitarian education in higher school are given analysis to. A theoretic-conceptual approach to develop a model of the socio-humanitarian cycle is suggested. The structure of the model, its contents and scope are defined, and requirements to its realization in the educational process are suggested. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/120316 |
ISSN: | 2071-0968 |
Appears in Collections: | 2014, №3 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Sociologia_085-090.pdf | 155,84 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.