Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/231984
Title: Методологические подходы в олимпийском образовании
Authors: Гуслистова, И. И.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ТЕХНИЧЕСКИЕ И ПРИКЛАДНЫЕ НАУКИ. ОТРАСЛИ ЭКОНОМИКИ::Физическая культура и спорт
Issue Date: 2019
Publisher: Минск : РИВШ
Citation: «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. - 2019. - № 2. - С. 37-39.
Abstract: В статье рассматривается проблема методологии преподавания основ олимпийского образования, распространение и популяризация его ценностей. В качестве актуальных предлагаются аксиологический, деятельностный и личностный подходы, каждый из которых имеет свою специфику. Однако их содержание и цели дополняют друг друга, что позволяет говорить об их системном характере.
Abstract (in another language): The article deals with the problem of the methodology of teaching the basics of Olympic education, the dissemination and popularization of its values. Axiological, activity and personal are offered as actual approaches, each of which has its own specifics. However, their content and objectives complement each other, which allows us to speak about their systemic nature.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/231984
ISSN: 2076-4383
Appears in Collections:2019, №2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Гуслистова_ВШ_2_2019-037-039.pdf263,76 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.