Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/231984
Title: | Методологические подходы в олимпийском образовании |
Authors: | Гуслистова, И. И. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ТЕХНИЧЕСКИЕ И ПРИКЛАДНЫЕ НАУКИ. ОТРАСЛИ ЭКОНОМИКИ::Физическая культура и спорт |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Минск : РИВШ |
Citation: | «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. - 2019. - № 2. - С. 37-39. |
Abstract: | В статье рассматривается проблема методологии преподавания основ олимпийского образования, распространение и популяризация его ценностей. В качестве актуальных предлагаются аксиологический, деятельностный и личностный подходы, каждый из которых имеет свою специфику. Однако их содержание и цели дополняют друг друга, что позволяет говорить об их системном характере. |
Abstract (in another language): | The article deals with the problem of the methodology of teaching the basics of Olympic education, the dissemination and popularization of its values. Axiological, activity and personal are offered as actual approaches, each of which has its own specifics. However, their content and objectives complement each other, which allows us to speak about their systemic nature. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/231984 |
ISSN: | 2076-4383 |
Appears in Collections: | 2019, №2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Гуслистова_ВШ_2_2019-037-039.pdf | 263,76 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.