Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/8527
Title: | Коммуникативное взаимодействие на учебном занятии: знание как условие и фактическое достижение анализа |
Authors: | Тягунова, Т. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2007 |
Publisher: | БГУ |
Citation: | Философия и социальные науки. - 2007. № 4. -С. 42-46. |
Abstract: | The article discusses a procedural aspects of analytical actions in the course of communicative interaction analysis viewed from the perspective of Conversation Analysis. The ways of producing educational action as «educational action» are discussed with the help of concrete case of classroom interaction. = В статье обсуждаются процедурные моменты осуществления аналитических действий при анализе коммуникативного взаимодействия, разрабатываемые в традиции анализа разговора. На примере анализа конкретного случая взаимодействия на учебном занятии показывается, каким образом образовательное действие производится в качестве «образовательного действия». |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/8527 |
ISSN: | 2218-1385 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2007, №4 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
09 ТЯГУНОВА.pdf | 1,46 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.