Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/8274
Title: | Характеристика институционально обусловленной стратегии самоорганизации участников образовательных практик |
Authors: | Корчалова, Н. Д. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2007 |
Publisher: | БГУ |
Citation: | Философия и социальные науки. - 2007. - № 2. - С. 81-85. |
Abstract: | The article presents the analysis of self-organizing strategy of participants of educational practice which is determined by the institutional organization of higher education. The accent is made on the role interaction of the teacher and the students, and its attributes are described. The conclusion is given about the effects of the given strategy for professionalization of high school graduates. = В статье дан анализ стратегии самоорганизации участников образовательных практик, обусловленной институциональным устройством высшего образования. Акцент сделан на ролевом взаимодействии преподавателя и студентов, описаны его атрибуты. Сделан вывод об эффектах данной стратегии для профессионализации выпускника вуза. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/8274 |
ISSN: | 2218-1385 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2007, №2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
15 Корчалова.pdf | 182,3 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.