Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/8187
Title: | Возможность конструктивистского подхода в образовании |
Authors: | Герасимова, В. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2009 |
Publisher: | БГУ |
Citation: | Философия и социальные науки: Научный журнал. – 2009. - № 3. – С. 48-52. |
Abstract: | A primary attempt at the systematic analysis of the constructivist approach to the teaching, proposed by Glasersfeld, is made in the article. The author attempts to estimate the productivity of the Glasersfeld’s ideas and theirs applicability for pedagogy of higher education in Belarus. = В статье делается первичная попытка методического анализа конструктивистского подхода к обучению, предлагаемого Глазерсфельдом. Автор пытается оценить продуктивность идей Глазерсфельда, насколько предлагаемое им понимание знания и следствия такого понимания знания применимы в педагогике высшего образования Беларуси. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/8187 |
ISSN: | 2218-1385 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2009, №3 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
pages from ph&ss_2009-3. 48-52pdf.pdf | 107,39 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.