Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/8076
Title: | Метафора как инструмент субкультурной интердетерминации диалогической самости субъектов образовательных субкультур |
Authors: | Фофанова, Г. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2010 |
Publisher: | БГУ |
Citation: | Философия и социальные науки: Научный журнал. – 2010. - № 3. – С. 68-73. |
Abstract: | The role of a metaphor as basic element of the organizations of scientific knowledge and higher education is analyzed. The tool aspects of use of metaphors within the limits of autobiographical narrations of students of humanitarian and natural-science faculties are considered. The bases for consideration of “metaphorization” as the mechanism of subcultural interdetermination of dialogical self are allocated. = Анализируется роль метафоры в качестве основополагающего элемента организации научного знания и высшего образования. Рассматриваются инструментальные аспекты использования метафор в рамках автобиографических повествований студентов гуманитарных и естественнонаучных факультетов. Выделяются основания для рассмотрения метафоризации в качестве механизма субкультурной интердетерминации диалогической самости. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/8076 |
ISSN: | 2218-1385 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | Статьи факультета философии и социальных наук 2010, №3 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
pages from ph&ss_2010-3. 68-73pdf.pdf | 100,5 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.