Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/8034
Title: Отражение социальных представлений о власти и подчинении в лексике массовой коммуникации
Authors: Кулинкович, Т. О.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2010
Publisher: БГУ
Citation: Философия и социальные науки: Научный журнал. – 2010. - № 2. – С. 77-82.
Abstract: The article deals with the frequency of mention of the word „power“, „subordination“ and cognate words in the language of mass communication. Based on the analysis of media materials the dynamics of the use of words in the last decade is considered. We discuss the prevalence of the words of power in the language semantics, as well as the dynamics of the use of the words „influence“ and „domination“ in press. = В статье рассматривается частота упоминаний слов «власть», «подчинение», а также близких по значению слов в языке массовой коммуникации. На основе анализа материалов СМИ рассматривается динамика употребления слов в течение последнего десятилетия. Обсуждается преобладание в языке слов властной семантики, а также динамика употребления в прессе слов «влияние» и «господство».
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/8034
ISSN: 2218-1385
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Статьи факультета философии и социальных наук
2010, №2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
pages from ph&ss_2010-2. 77-82pdf.pdf244,89 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.