Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/6182
Title: Манипулятивный потенциал имплицитной оценки в рекламном дискурсе (на материале англоязычной рекламы и русскоязычной рекламы Беларуси)
Authors: Еромейчик, Т. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: Apr-2008
Publisher: БГУ
Citation: Веснік Беларускага дзяржаўнага універсітэта. Сер. 4, Філалогія. Журналістыка. Педагогіка. - 2008.-№ 1.-С. 53-56.
Abstract: The article considers the problem of manipulative potential of implied evaluation in advertising discourse. The author stresses special importance of implied information for the pragmatic effect and offers a detailed investigation of false conclusions that implied evaluation may produce. The article reveals the most frequent mechanisms of manipulative influence in English advertising discourse and Belarusian advertising in the Russian language. = Посвящена исследованию манипулятивного потенциала имплицитной оценки в рекламном дискурсе. Рассматриваются семь типов ложных умозаключений, на основании которых строится имплицитная оценка в рекламе. Показаны наиболее частотные механизмы манипулятивного воздействия в англоязычной рекламе и русскоязычной рекламе Беларуси.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/6182
ISSN: 0372-5375
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2008, №1 (красавік)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
15 Еромейчик.pdf304,48 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.