Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/5801
Title: Медиакритика как оценочно-познавательная область медиасферы
Authors: Саенкова, Л. П.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: Aug-2008
Publisher: БГУ
Citation: Веснік Беларускага дзяржаўнага універсітэта. Сер. 4.Філалогія. Журналістыка. Педагогіка. - 2008.-№ 2.-С. 67-70.
Abstract: One of the forms literary-art critic in mass media – media critic – is considered in the article. Published media productions, the whole substantial complex of mass media are the main material for analysis, interpretation and appreciation in media critic. In the article is separated social-cultural aspect critic as a means of improving of culture and ones of conditioners for social improving generally. Author notices that the important meaning of mass media in the life of modern society combines with poor developing media critic of our publishing and audiovisual journalistic. = Рассматривается одна из форм литературно-художественной критики в средствах массовой информации – медиакритика. Показано, что основным материалом для анализа, интерпретации и оценки в этом виде критики являются опубликованные медийные произведения, весь содержательный комплекс СМИ. Выделяется социально-культурологический аспект медиакритики как средства совершенствования культуры и одного из условий развития общества. Отмечается неразвитость отечественной критики печатной и аудиовизуальной журналистики.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/5801
ISSN: 0372-5375
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2008, №2 (жнівень)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
pages 67-70 from Вестник_БГУ_Август_2008_Серия_4_№2.pdf294,75 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.