Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/49336
Title: | Проектирование и применение обобщённых задач как условие формирования социально-личностных компетенций школьников |
Authors: | Сиренко, Светлана Николаевна |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Мінск : БДУ |
Citation: | Веснік Беларускага дзяржаўнага універсітэта. Серыя 4, Філалогія. Журналістыка. Педагогіка. - Мінск : БДУ, 2012. - №2. - С. 89-94 |
Abstract: | Обосновываются причины, целесообразность, условия эффективного внедрения компетентностного подхода в систему общего среднего образования. В качестве средства формирования и диагностики компетенций школьников автор рассматривает обобщенную задачу. Раскрываются характеристики обобщенных задач, методика их проектирования и применения в учебном процессе школы. = Article is devoted introduction problems competent approach in system of the secondary education. The reasons, expediency, conditions of effective introduction competent approach in the secondary school are proved. As formation and diagnostics competences means the author considers the generalized tasks. Characteristics and levels of the generalized tasks, the methods of their designing, application in educational process of school, and also their examples are resulted. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/49336 |
ISSN: | 0372-5357 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2012, №2 (жнівень) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
pages 89-94 Sirenko.pdf | 268,59 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.