Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/49327
Title: Вариативность и нестандартность фразеологизмов( на материале немецкоязычной коммерческой рекламы)
Authors: Внук, Татьяна Владимировна
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2012
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Веснік Беларускага дзяржаўнага універсітэта. Серыя 4, Філалогія. Журналістыка. Педагогіка. - Мінск : БДУ, 2012. -№2. - С. 52-56
Abstract: Рассмотрено функционирование фразеологических единиц в текстах коммерческой рекламы с точки зрения соответствия данных единиц их стандартной форме. Выделены стандартные варианты, неформальные семантические изменения и формальные окказиональные модификации фразеологизмов. Поставлен вопрос о лексической и грамматической коррект- ности нестандартных форм фразеологизмов. = The article shows the functioning of phraseological units in text of commercial advertising from the point of view of these units’ correspondence with their standard form. Here we see standard variants, informal semantical transformations and formal occasional modifications of phraseological units. In the article be analysed lexical und grammatical correctness of the non-standard forms of phra- seological units.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/49327
ISSN: 0372-5357
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2012, №2 (жнівень)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
pages 52-56 Vnyk.pdf195,85 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.