Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/4697
Title: | Практико-ориентированный подход к анализу отклонений в психофизическом развитии ребенка |
Authors: | Слепович, Е. С. Поляков, А. М. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология |
Issue Date: | Mar-2009 |
Publisher: | БГУ |
Citation: | Веснiк Беларускага дзяржаўнага ўнiверсiтэта. Сер. 3, Гiсторыя. Фiласофiя. Палiталогiя. Сацыялогiя. Эканомiка. Права. - 2009. - N 1. - C. 72-79. |
Abstract: | The article discusses practice oriented approach to analysis of the deviation in psychophysical child’s development. The approach is based on the cultural historical theory by L.S. Vygotsky and the psychological theory of activity by A.N. Leontiev. The abnormal development is analyzed from the position of psychological help directed to child’ socialization and his standing as a subject of human relationships. It is noted that the the main concept used in the analysis is the interiorization of higher psychic functions. = Анализируются отклонения в психофизическом развитии ребенка с помощью практико-ориентированного подхода, базирующегося на культурно-исторической теории Л.С. Выготского и психологической теории деятельности А.Н. Леонтьева. Рассматривается аномальное развитие с позиции психологической помощи, направленной на социализацию ребенка и его становление субъектом человеческих отношений. Отмечается, что центральным понятием, применяемым в анализе, является интериоризация высших психических функций. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/4697 |
ISSN: | 0321-0359 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2009, №1 (сакавік) Статьи факультета философии и социальных наук |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
11 СЛЕПОВИЧ.pdf | 305,58 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.