Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/338415| Title: | Реализация преемственности и непрерывности в образовательной системе лицей – университет |
| Other Titles: | Realisation of succession and continuity in the lyceum – university educational system / S. N. Zakharova, T. P. Mamchits |
| Authors: | Захарова, С. Н. Мамчиц, Т. П. |
| Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
| Issue Date: | 2025 |
| Publisher: | Минск : БГУ |
| Citation: | Университетский педагогический журнал = University pedagogical journal. – 2025. – № 1. – С. 46-52 |
| Abstract: | Рассматриваются целевые установки, а также основные направления взаимодействия учреждений общего среднего и высшего образования при реализации преемственности и непрерывности образования. Дается характеристика типичных моделей взаимодействия учреждений общего среднего и высшего образования. Доказывается уникальность системы ГУО «Лицей имени Ф. Э. Дзержинского БГУ» – Белорусский государственный университет. Определены перспективные направления реализации преемственности и непрерывности образования в системе лицей – университет. |
| Abstract (in another language): | The article considers the target settings, as well as the main directions of interaction between general secondary and higher education institutions in the implementation of continuity and continuity of education. It characterises typical models of interaction in the system of general secondary education institutions – higher education institution. The uniqueness of the system of BSU Lyceum – Belarusian State University is proved. The prospective directions of realisation of continuity and succession of education in the system of lyceum – university are defined. |
| URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/338415 |
| ISSN: | 2791-2892 |
| Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
| Appears in Collections: | 2025, №1 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

