Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/338410| Title: | Трансформация биофизического образования в медицинском университете в условиях цифровизации |
| Other Titles: | Transformation of biophysical education at a medical university in the context of digitalisation / V. N. Khilmanovich |
| Authors: | Хильманович, В. Н. |
| Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ТЕХНИЧЕСКИЕ И ПРИКЛАДНЫЕ НАУКИ. ОТРАСЛИ ЭКОНОМИКИ::Медицина и здравоохранение |
| Issue Date: | 2025 |
| Publisher: | Минск : БГУ |
| Citation: | Университетский педагогический журнал = University pedagogical journal. – 2025. – № 1. – С. 24-31 |
| Abstract: | Рассмотрена трансформация биофизического образования в контексте перехода от классического медицинского университета к цифровому. Проанализированы возникновение и развитие двух подходов к трактовке понятия биофизики – биофизики как науки и биофизики как учебной дисциплины медицинского университета. Выделены этапы развития биофизики как науки. Показано расширение понятия учебной дисциплины «Биофизика» в условиях цифровизации. Определена связь биофизического образования и его содержания с формированием новых профессиональных компетенций будущего врача. Предложена расширенная дефиниция понятия «биофизическое образование в медицинском университете», определены задачи, которые необходимо решить для его дальнейшего применения в педагогической практике. |
| Abstract (in another language): | The transformation of biophysics education in the context of transition from a classical medical university to a digital one is considered. The emergence and development of two approaches to the interpretation of the concept of biophysics, biophysics as a science and biophysics as an academic discipline of a medical university, are analysed. The stages of development of biophysics as a science are highlighted. The expansion of the concept of the educational discipline «Biophysics» in the conditions of digitalisation is shown. The connection of biophysical education and its content with the formation of new professional competences of a future doctor is determined. The extended definition of the concept of «biophysical education at a medical university» is proposed, the tasks to be solved for its further application in pedagogical practice are defined. |
| URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/338410 |
| ISSN: | 2791-2892 |
| Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
| Appears in Collections: | 2025, №1 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

