Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/336570
Title: Взаимодействие с пожилыми людьми как ресурс профессионально-личностного развития социального педагога
Other Titles: Interaction with the elderly as a resource for professional and personal development of a social educator / T. S. Afanasieva
Authors: Афанасьева, Т. С.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология
Issue Date: 2025
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Инновационные социально-психологические и социально-реабилитационные технологии: от теории к практике : материалы III Междунар. науч.-практ. фестиваля, 21 марта 2025 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. Н. Красовская (гл. ред.), Т. В. Тратинко. – Минск : БГУ, 2025. – С. 18-24.
Abstract: В статье автором рассмотрена проблема геронтологической подготовки специалистов социальной работы, раскрыто содержание геронтологической компетентности специалиста, обоснованы функции старости как ресурса профессионально-личностного развития специалиста. Выявлены принципы и механизмы формирования геронтологической компетентности в образовательном процессе вуза
Abstract (in another language): In the article, the author examines the problem of gerontological training of social work specialists, reveals the content of gerontological competence of a specialist, and substantiates the functions of old age as a resource for professional and personal development of a specialist. The principles and mechanisms of gerontological competence formation in the educational process of the university are revealed
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/336570
ISBN: 978-985-881-778-7
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2025. Инновационные социально-психологические и социально-реабилитационные технологии: от теории к практике

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
18-24.pdf342,14 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.