Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/336561| Title: | Развитие эмоционального интеллекта в контексте семейного воспитания |
| Other Titles: | The development of emotional intelligence in the context of family education / N. I. Zapasnik |
| Authors: | Запасник, Н. И. |
| Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология |
| Issue Date: | 2025 |
| Publisher: | Минск : БГУ |
| Citation: | Инновационные социально-психологические и социально-реабилитационные технологии: от теории к практике : материалы III Междунар. науч.-практ. фестиваля, 21 марта 2025 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. Н. Красовская (гл. ред.), Т. В. Тратинко. – Минск : БГУ, 2025. – С. 135-139. |
| Abstract: | Одним из факторов семейного благополучия является благоприятная психоэмоциональная атмосфера семьи. Комплексный подход в развитии эмоционального интеллекта членов семьи может являться значимым фактором эмоционально благополучных детско-родительских отношений. В статье рассматривается понятие эмоционального интеллекта, роль семьи в развитии эмоционального интеллекта ребенка |
| Abstract (in another language): | One of the factors of family well-being is a favorable psycho-emotional atmosphere of the family. An integrated approach to the development of the emotional intelligence of family members can be a significant factor in emotionally successful child-parent relations. The article discusses the concept of emotional intelligence, the role of the family in the development of a child's emotional intelligence |
| URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/336561 |
| ISBN: | 978-985-881-778-7 |
| Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
| Appears in Collections: | 2025. Инновационные социально-психологические и социально-реабилитационные технологии: от теории к практике |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| 135-139.pdf | 335,22 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

