Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/336555| Title: | Повышение мотивации студентов технических специальностей к изучению физики с помощью рейтинговой аттестации |
| Other Titles: | Increasing motivation of students in technical specialties to study physics through rating assessment / V. I. Hladkouski |
| Authors: | Гладковский, В. И. |
| Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
| Issue Date: | 2025 |
| Publisher: | Минск : БГУ |
| Citation: | Инновационные социально-психологические и социально-реабилитационные технологии: от теории к практике : материалы III Междунар. науч.-практ. фестиваля, 21 марта 2025 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. Н. Красовская (гл. ред.), Т. В. Тратинко. – Минск : БГУ, 2025. – С. 104-110. |
| Abstract: | В статье рассматриваются основные аспекты повышения мотивации к изучению физики студентов технических специальностей вузов с помощью рейтинговой аттестации. Проанализированы различные мотивационные факторы (внутренние и внешние), а также рассмотрена степень влияния образовательной среды. Низкий уровень мотивации может привести к снижению успеваемости, увеличению количества отчислений и, как следствие, к недостатку квалифицированных специалистов на рынке труда. Поэтому разработка эффективных методов повышения мотивации студентов является важной задачей для образовательных учреждений |
| Abstract (in another language): | The article discusses the main aspects of increasing the motivation to study physics of university students in technical fields through rating assessments. Various motivational factors (both internal and external) are analyzed, and the impact of the educational environment is also considered. A low level of motivation can lead to decreased academic performance, an increase in the number of expulsions, and consequently, a shortage of qualified specialists in the labor market. Therefore, the development of effective methods for enhancing student motivation is an important task for educational institutions |
| URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/336555 |
| ISBN: | 978-985-881-778-7 |
| Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
| Appears in Collections: | 2025. Инновационные социально-психологические и социально-реабилитационные технологии: от теории к практике |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| 104-110.pdf | 343,92 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

