Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/336520
Title: Философская и методическая перспектива инновационного развития математического образования в университете информатики
Authors: Михайлова, Н. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Философия
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::Математика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Информатика
Issue Date: 2025
Publisher: Минск : РИВШ
Citation: «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. – 2025. – № 2. – С. 20-25.
Abstract: В статье раскрывается понимание многоаспектности современного математического образования в университете информатики и радиоэлектроники в контексте философских и методических проблем инновационного преподавания. Подчеркивается значимость проблемно ориентированного подхода к математическому образованию и объяснению разделов современной математики. Обосновывается, что синтез когнитивных достоинств математического знания и компьютерных технологий способствует инновационному развитию университетского образования.
Abstract (in another language): The article reveals the understanding of the multidimensional nature of modern mathematical education at a technical university in the context of methodological and didactic problems of innovative teaching. The relevance of the article is due to the practical problem of deepening modern ideas about the object of didactics, from the point of view of teaching higher mathematics based on the relationship of methodological and didactic knowledge. The article considers the significance of mathematical education and the justification of sections of modern mathematics in the formation of a holistic scientific world picture.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/336520
ISSN: 2076-4383
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2025, №2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Михайлова_ВШ_2025-2-020-025.pdf289,53 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.