Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/335820
Title: Нейропедагогические аспекты обучения последовательному переводу: когнитивные стратегии и мультимодальные технологии
Other Titles: Neuroeducational aspects of teaching consecutive interpreting: cognitive strategies and multimodal technologies / Matveev M. O., Shipova E. A.
Authors: Матвеев, М. О.
Шипова, Е. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2025
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Язык, культура, творчество в трансдисциплинарном измерении: традиции и инновации = Language, culture, creativity in a transdisciplinary dimension: traditions and innovations : тез. докл. II Междунар. науч. конф., приуроч. к 95-летию со дня рождения проф. В. Н. Телия, Минск, 24–26 окт. 2025 г. / Белорус. гос. ун-т, Ин-т языкознания Рос. акад. наук, Моск. гос. ун-т им. М. В. Ломоносова ; редкол.: М. С. Гутовская (гл. ред.), И. В. Зыкова, М. И. Киосе [и др.]. – Минск : БГУ, 2025. – 349-351.
Abstract: Исследуются нейропедагогические подходы, применимые к обучению последовательному переводу, с акцентом на когнитивные стратегии и использование мультимодальных технологий. Рассматриваются основные принципы нейропедагогики, такие как нейропластичность, эмоциональное вовлечение и индивидуализация обучения. Особое внимание уделяется влиянию на когнитивные процессы мультимодальных подходов и применения нейротехнологий. Исследование основано на работах Лурии, Виготского и современных авторов в области нейрообразования
Abstract (in another language): Neuroeducational approaches applicable to teaching consecutive interpreting are explored, with the focus on cognitive strategies and the use of multimodal technologies. Key principles of neuroeducation, such as neuroplasticity, emotional engagement, and personalized learning are examined. Special attention is given to the impact of multimodal approaches and application of neurotechnologies on cognitive processes. The study is based on the works of Luriya, Vygotsky, and contemporary authors in the field of neuroeducation
Description: Секция «Прикладная лингвокультурология: актуальные научные задачи и методы» = Section “Applied linguocultural studies: current scientific tasks and methods”
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/335820
ISBN: 978-985-881-817-3
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2025. Язык, культура, творчество в трансдисциплинарном измерении: традиции и инновации

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
349-351.pdf274,25 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.