Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/335608
Title: Использование приемов медиации при обучении студентов-юристов иностранному языку
Other Titles: Application of mediation methods in teaching a foreign language to law students / T. V. Uskova
Authors: Ускова, Т. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2025
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания : материалы VІІI Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 20 марта 2025 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2025. – С. 316-320.
Abstract: В статье рассматриваются проблема перехода от традиционного обучения иностранному языку для специальных целей, а именно чтению, письму, говорению и аудированию, к развитию компетенций, отвечающих современным требованиям: восприятию, продуцированию, взаимодействию и медиации. Анализируются различия между традиционным и современным подходами. Особое внимание уделяется обучению медиации, которая направлена не просто на передачу информации, а на ее интерпретацию и адаптацию к ситуации общения
Abstract (in another language): The article deals with the problem of transition from traditional forms of foreign language education like reading, writing, speaking and listening to developing language skills required by modern world: reception, production, interaction and mediation. The differences between traditional and modern methods are analyzed. Special attention is paid to teaching mediation which is aim is not to just convey information, but to interpret and adapt it to the needs of communication
Description: Раздел 3. Информационно-коммуникационные технологии в преподавании иностранных языков и литературы
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/335608
ISBN: 978-985-881-795-4
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2025. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
316-320.pdf365,04 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.