Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/335578| Title: | К вопросу об индивидуальных различиях обучающихся при изучении иностранного языка: социально-психологический фактор |
| Other Titles: | On the issue of individual differencies between students when learning a foreign language: a socio-psychological factor / A. Ye. Zhivlakova |
| Authors: | Живлакова, А. Е. |
| Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
| Issue Date: | 2025 |
| Publisher: | Минск : БГУ |
| Citation: | Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания : материалы VІІI Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 20 марта 2025 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2025. – С. 162-166. |
| Abstract: | В статье рассматриваются индивидуальные различия обучающихся, влияющие на изучение иностранного языка. Автор подробно раскрывает понятия интегративной и интегральной мотивации при изучении иностранного языка, приводит примеры отношения обучающихся к изучаемому языку и раскрывает понятие языковых способностей |
| Abstract (in another language): | The article examines the individual differences of students that affect a foreign language learning. The author explains in detail the concepts of integrative and instrumental motivation in learning a foreign language, gives examples of students' attitudes towards the language being studied and reveals the concept of linguistic abilities |
| Description: | Раздел 2. Иностранные языки сквозь призму лингводидактики |
| URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/335578 |
| ISBN: | 978-985-881-795-4 |
| Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
| Appears in Collections: | 2025. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| 162-166.pdf | 363,47 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

