Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/335092
Title: Профильное обучение математике как фактор подготовки старшеклассников к продолжению образования в техническом вузе
Other Titles: Specialised teaching of mathematics as a factor in preparing senior pupils for continuing education in a technical university / E. I. Gumerova, Y. V. Vainshtein
Authors: Гумерова, Е. И.
Вайнштейн, Ю. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::Математика
Issue Date: 2025
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Трансформация механико-математического и IT-образования в условиях цифровизации : материалы ІІ Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 22–24 апр. 2025 г. В 2 ч. Ч. 2 / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. В. Бровка (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2025. – С. 175-179.
Abstract: В статье авторами обоснована необходимость внедрения в курс профильного обучения математике в 10-11 классах практико-ориентированных задач и заданий, предложены примеры экстремальных задач и сформулированы компетенции, развиваемые у школьников при их анализе и решении
Abstract (in another language): In the article, the authors substantiate the need to introduce practice-oriented problems and tasks into the specialized mathematics curriculum for grades 10-11, provide examples of extremal problems, and formulate the competencies developed by schoolchildren in their analysis and solution
Description: Раздел VI. Исследования молодых ученых: актуальные проблемы и направления
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/335092
ISBN: 978-985-881-796-1
978-985-881-798-5 (ч. 2)
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2025. Трансформация механико-математического и IT-образования в условиях цифровизации

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
175-179.pdf374,66 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.