Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/335092
Title: | Профильное обучение математике как фактор подготовки старшеклассников к продолжению образования в техническом вузе |
Other Titles: | Specialised teaching of mathematics as a factor in preparing senior pupils for continuing education in a technical university / E. I. Gumerova, Y. V. Vainshtein |
Authors: | Гумерова, Е. И. Вайнштейн, Ю. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::Математика |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Трансформация механико-математического и IT-образования в условиях цифровизации : материалы ІІ Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 22–24 апр. 2025 г. В 2 ч. Ч. 2 / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. В. Бровка (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2025. – С. 175-179. |
Abstract: | В статье авторами обоснована необходимость внедрения в курс профильного обучения математике в 10-11 классах практико-ориентированных задач и заданий, предложены примеры экстремальных задач и сформулированы компетенции, развиваемые у школьников при их анализе и решении |
Abstract (in another language): | In the article, the authors substantiate the need to introduce practice-oriented problems and tasks into the specialized mathematics curriculum for grades 10-11, provide examples of extremal problems, and formulate the competencies developed by schoolchildren in their analysis and solution |
Description: | Раздел VI. Исследования молодых ученых: актуальные проблемы и направления |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/335092 |
ISBN: | 978-985-881-796-1 978-985-881-798-5 (ч. 2) |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2025. Трансформация механико-математического и IT-образования в условиях цифровизации |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
175-179.pdf | 374,66 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.