Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/335030
Title: Цифровые компьютерные инструменты в методике обучения математическим дисциплинам
Other Titles: Digital computer tools in the methodology of teaching mathematical disciplines / N. S. Garkol
Authors: Гарколь, Н. С.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::Математика
Issue Date: 2025
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Трансформация механико-математического и IT-образования в условиях цифровизации : материалы ІІ Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 22–24 апр. 2025 г. В 2 ч. Ч. 1 / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. В. Бровка (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2025. – С. 130-134.
Abstract: В статье исследованы вопросы эффективности цифровых платформ при обучении точным наукам, включая математические дисциплины. Хороший практический эффект для развития информационно-коммуникативной компетентности дает применение цифровой среды Desmos, способствующее развитию умений моделирования на уроках математики, повышению информационно-коммуникативной компетентности обучающихся
Abstract (in another language): The article examines the effectiveness of digital platforms in teaching exact sciences, including mathematical disciplines. The use of the Desmos digital environment, which promotes the development of modeling skills in mathematics lessons and improves the information and communication competence of students, provides a good practical effect for the development of information and communication competence
Description: Раздел III. Методология и методики обучения естественно-математическим дисциплинам в университетской цифровой образовательной среде
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/335030
ISBN: 978-985-881-796-1
978-985-881-797-8 (ч. 1)
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2025. Трансформация механико-математического и IT-образования в условиях цифровизации

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
130-134.pdf672,72 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.