Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/334670
Title: | Машинное обучение в оценке цифровой трансформации: анализ статистических данных Республики Беларусь |
Other Titles: | Machine learning in the evaluation of digital transformation: analysis of statistical data of the Republic of Belarus / Yu. I. Spirina |
Authors: | Спирина, Ю. И. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические науки ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::Кибернетика |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Цифровая трансформация – шаг в будущее : материалы V Междунар. науч.-практ. конф. молодых ученых, Минск, 2 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: И. А. Карачун (гл. ред.), А. А. Королёва, Б. Н. Паньшин. – Минск : БГУ, 2024. – С. 351-353. |
Abstract: | В данной работе был проведен кластерный анализ показателей по шести областям Республики Беларусь, задействовавший ключевые аспекты цифровой инфраструктуры, инвестиционной активности и доступа к сети-интернет. Данные были предварительно сгруппированы и подвергнуты кластеризации, что позволило выявить различия и проанализировать уровень цифрового неравенства с помощью индекса Джини |
Abstract (in another language): | This paper presents a cluster analysis of indicators for six regions of the Republic of Belarus, focusing on key aspects of digital infrastructure, investment activity, and internet access. The data were pre-grouped and subjected to clustering, which allowed for the identification of differences and the analysis of the level of digital inequality using the Gini index |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/334670 |
ISBN: | 978-985-881-704-6 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024. Цифровая трансформация – шаг в будущее |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
351-353.pdf | 301,3 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.