Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/331584
Title: Сравнительный анализ китайской и белорусской цифровой образовательной среды в сфере высшего о бразования (на примере Пекинского государственного педагогического университета и Белорусского государственного университета)
Other Titles: Comparative analysis of the Chinese and Belarusian digital educational environment in the field of higher education (by the example of Beijing Normal University and Belarusian State University) / Miao Xin
Authors: Мяо Синь
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2025
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Журнал Белорусского государственного университета. Журналистика = Journal of the Belarusian State University. Journalism. – 2025. – № 1. – С. 66-72
Abstract: Рассмотрены понятие «цифровая образовательная среда», история возникновения данного понятия и его особенности. Проанализированы отличительные черты процесса цифровизации образования в Китае и Беларуси. Выявлены основные характеристики цифровой образовательной среды в Пекинском государственном педагогическом университете и Белорусском государственном университете. Определены сферы применения и уровень эффективности использования цифровых технологий в образовании. Проведен сравнительный анализ китайской и белорусской цифровой образовательной среды, в ходе которого были выявлены сходства и различия процесса цифровизации образования в двух странах, а также перспективы дальнейшего развития цифровой образовательной среды.
Abstract (in another language): Within the framework of this article, the concept of «digital educational environment», the history of its origin and features of the term are considered. The features of digitalisation of education in China and Belarus are analysed. The main characteristics of the digital educational environment at Beijing Normal University and elarusian State University have been identified. The study of the digitalisation of education in higher educational institutions of the two countries made it possible to determine the scope and effectiveness of the use of digital technologies in education. Based on the data obtained, a comparative analysis of the Chinese and Belarusian digital educational environment was carried out, similarities and differences were identified, and prospects for further development were determined.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/331584
ISSN: 2788-6638
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2025, №1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
66-72.pdf353,23 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.