Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/331575
Title: Специфика продвижения китайских брендов в белорусском медиапространстве: состояние и перспективы
Other Titles: Specifics of Chinese brands promotion in the Belarusian media space: status and prospec / Sun Haoran
Authors: Сунь Хаожань
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Комплексное изучение отдельных стран и регионов
Issue Date: 2025
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Журнал Белорусского государственного университета. Журналистика = Journal of the Belarusian State University. Journalism. – 2025. – № 1. – С. 53-58
Abstract: Изучена специфика формирования образа Китая и продвижения китайских брендов в белорусских СМИ в контексте китайской инициативы «Один пояс, один путь». Представлен теоретический анализ медиаконтента газеты «СБ. Беларусь сегодня» за период с 2021 по 2024 г. и его влияния на восприятие продукции китайских брендов, а также выявлены факторы, способствующие изменению их имиджа.
Abstract (in another language): The specifics of Chinaʼs image formation and promotion of Chinese brands in the Belarusian mass media in the context of the Chinese initiative «One Belt, One Road» have been studied. The research focuses on the newspaper «SB. Belarus Today» for the period from 2021 to 2024. The article presents a theoretical analysis of media content and its impact on the perception of Chinese goods, identifies factors contributing to changing the image of Chinese brands.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/331575
ISSN: 2788-6638
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2025, №1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
53-58.pdf318,7 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.