Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/330599
Title: | Мастер-класс «Использование информационных креативных моделей в проектной деятельности для развития функциональной грамотности учащихся на уроках географии» |
Other Titles: | Master class «Use of information creative models in project activities to develop functional literacy of students in geography lessons» / S. V. Prokharava |
Authors: | Прохорова, С. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::География ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Педагогическая мастерская «MASTER GEO – 2024» : материалы ІV Респ. науч.-метод. семинара работников сред. и высш. школы Респ. Беларусь, Минск, 29 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. Г. Кольмакова (гл. ред.), М. М. Ермолович, О. В. Синчук. – Минск : БГУ, 2024. – С. 104-107. |
Abstract: | Рассмотрены инновационные приемы визуализации информации: информационные креативные модели. Использование информационных креативных моделей на уроках географии позволяет развивать у учащихся функциональную грамотность. Приведены теоретические основы использования метода проектов на учебных занятиях. Проиллюстрированы примеры внедрения информационных креативных моделей в практику образовательного процесса |
Abstract (in another language): | Innovative methods of information visualization are considered: information creative models. The use of information creative models in geography lessons allows developing functional literacy in students. The theoretical foundations of using the project method in classrooms are given. Examples of the introduction of information creative models into the practice of the educational process are illustrated |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/330599 |
ISBN: | 978-985-881-695-7 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024. Педагогическая мастерская «MASTER GEO – 2024» |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
104-107.pdf | 548,98 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.