Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/329076
Title: Персональный бренд преподавателя: влияние на образовательный процесс и карьеру
Authors: Краснова, Т. И.
Лемешова, Т. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : РИВШ
Citation: «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. – 2024. – № 6. – С. 16-21.
Abstract: Цель статьи – проанализировать и оценить, насколько в современных условиях преподавателю необходимо заботиться о формировании и продвижении персонального бренда в академическом сообществе. Приводятся аргументы как в защиту тезиса о важности разработки персонального бренда в условиях маркетизации высшего образования, так и проблематизирующие его. Рассмотрены конкретные инструменты продвижения бренда преподавателя: участие в массовых и профессиональных социальных сетях, разработке массовых открытых онлайн-курсов.
Abstract (in another language): The main objective of the article is to analyze and evaluate to what extent a teacher needs to take care of the formation and promotion of a personal brand in the academic community in modern conditions. The text provides arguments both in defense of the thesis about the importance of developing a personal brand in the context of the marketization of higher education, and arguments that problematize it. The article also considers several specific tools for promoting a teacher’s brand: participation in mass and professional social networks, as well as in the development of massive open online courses.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/329076
ISSN: 2076-4383
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024, №6

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Краснова_Лемешова_ВШ_2024-6-016-021.pdf339,71 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.