Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/328396
Title: Особенности формирования социокультурной компетенции китайских студентов в практике обучения РКИ
Other Titles: Typical speech errors in the process of acquisition of the Russian language by Chinese students / V. V. Semenchukov, S. V. Shikunova
Authors: Семенчуков, В. В.
Шикунова, С. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Лингводидактика : материалы ХI Респ. науч.-практ. семинара, Минск, 25 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: С. И. Лебединский (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 120-123.
Abstract: В статье речь идет об основных структурных компонентах социокультурной компетенции, особой важности одного из них – диалогового компонента. Отмечается, что в современных учебниках РКИ принцип диалога культур последовательно не реализуется. Ситуация же настоятельно требует введения в состав учебных материалов текстов (как вербальных, так и невербальных), отражающих диалог культур
Abstract (in another language): The article discusses the main structural components of socio-cultural competence, the special importance of one of them – the dialogue component. It is noted that in modern textbooks of Russian as a foreign language the principle of dialogue of cultures is not consistently implemented. The situation urgently requires the introduction of texts (both verbal and non-verbal) reflecting the dialogue of cultures into the teaching materials
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/328396
ISBN: 978-985-881-729-9
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Лингводидактика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
120-123.pdf216,37 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.