Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/328387
Title: | Роль фоновых знаний в изучении и преподавании иностранных языков |
Other Titles: | The role of background knowledge in learning and teaching foreign languages / T. V. Lebedevskaya |
Authors: | Лебедевская, Т. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Лингводидактика : материалы ХI Респ. науч.-практ. семинара, Минск, 25 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: С. И. Лебединский (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 81-86. |
Abstract: | В преподавании иностранных языков важное место занимают фоновые знания студентов и преподавателей. Фоновые знания, сформированные на занятиях русского языка как иностранного, помогают студентам-иностранцам осмысливать контекст, подтекст изучаемых текстов, облегчают усвоение различных грамматических и лексических явлений. Однако для того чтобы транслировать фоновые знания в аудитории, преподаватель также должен иметь богатый набор знаний по страноведению |
Abstract (in another language): | In teaching foreign languages, background knowledge of students and teachers plays an important role. Background knowledge, formed in Russian as a foreign language classes, helps foreign students to understand the context and subtext of the texts being studied, and facilitates the acquisition of various grammatical and lexical phenomena. However, in order to convey background knowledge to the audience, the teacher must also have a rich set of knowledge in regional studies |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/328387 |
ISBN: | 978-985-881-729-9 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024. Лингводидактика |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.