Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/327754
Title: О сетевой стохастической модели колл-центра
Other Titles: About the network stochastic call center model / T. V. Rusilko
Authors: Русилко, Т. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::Математика
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Теория вероятностей, математическая статистика и приложения = Probability Theory, Mathematical Statistics and Applications : материалы междунар. науч. конф., Минск, 22‒24 апр. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: А. Ю. Харин (гл. ред.) [и др.]. ‒ Минск : БГУ, 2024. ‒ 252-266.
Abstract: Описана математическая модель процесса обработки звонков клиентов в колл-центре. В качестве модели используется замкнутая экспоненциальная сеть массового обслуживания с нетерпеливыми заявками. Целью исследования является расчет характеристик эффективности функционирования колл-центра и решение задачи подбора оптимального штатного расписания агентов с целью максимизации производительности колл-центра
Abstract (in another language): A mathematical model of the process of processing customer calls in a call center is described. A closed exponential queueing network with impatient customers is used as a model. The purpose of the study is to calculate the performance characteristics of a call center. The problem of finding the optimal staffing list of agents in order to maximize call center performance is investigated
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/327754
ISBN: 978-985-881-660-5
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Теория вероятностей, математическая статистика и приложения

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
252-266.pdf1,01 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.