Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/326469
Title: Модульные технологии как основа модели профессиональной области для адаптивного изучения метрологии, стандартизации и сертификации
Other Titles: Modular technologies as the basis of the professional field model for adaptive learning metrology, standardization and certification / I. I. Spak, V. I. Krasovsky
Authors: Шпак, И. И.
Красовский, В. И.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2023
Publisher: Минск : ИВЦ Минфина
Citation: Сахаровские чтения 2023 года: экологические проблемы XXI века = Sakharov readings 2023 : environmental problems of the XXI century : материалы 23-й Международной научной конференции, 18–19 мая 2023 г., г. Минск, Республика Беларусь : в 2 ч. / Междунар. гос. экол. ин-т им. А. Д. Сахарова Бел. гос. ун-та; редкол. : А. Н. Батян [и др.] ; под ред. д-ра б. н., доцента О. И. Родькина, к. т. н., доцента М. Г. Герменчук. – Минск : ИВЦ Минфина, 2023. – Ч. 2. – С. 213-217.
Abstract: В работе приведены результаты исследования преимуществ использования деятельностного, или функционального подхода по сравнению с традиционным - предметным, или урочно-лекционным подходом для создания модели профессиональной области при адаптивном изучении дисциплины. Актуальность проведенного исследования обусловлена всё более широким распространением адаптивных образовательных технологий. Без эффективной модели профессиональной области успешно реализовать на современном уровне адаптивное обучение невозможно
Abstract (in another language): The paper presents the results of a study of the advantages of using an activity-based or functional approach in comparison with the traditional subject-based or lecture-based approach to create a model of a professional field in the adaptive learning of the discipline. The relevance of the study is due to the increasingly widespread use of adaptive educational technologies. Without an effective model of the professional field, it is impossible to successfully implement adaptive learning at the modern level
Description: Энергоэффективные технологии и энергетический менеджмент
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/326469
ISBN: 978-985-880-339-1
978-985-880-341-4 (ч. 2)
DOI: 10.46646/SAKH-2023-2-213-217
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2023. Сахаровские чтения 2023 года: экологические проблемы XXI века

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
213-217.pdf340 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.