Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/326097
Title: | От архитектоники к архитектоническому формообразованию |
Other Titles: | From architectonics to architectonic formation / E.V. Dziuba |
Authors: | Дзюба, Е. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Искусство. Искусствоведение |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы X Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 26–27 окт. 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. А. Воробьёва (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2025. – С. 540-543. |
Abstract: | В статье рассматриваются особенности преподавания учебной дисциплины «Архитектоническое формообразование», её связь с дисциплиной «Архитектоника». На примере анализа содержания одного из учебных заданий – «Выразительные свойства материала» – показана ее специфика дисциплины и ее место в системе профессиональной подготовки дизайнера-графика |
Abstract (in another language): | The article discusses the peculiarities of teaching the academic discipline “Architectonic Formation”, its connection with the discipline “Architectonics”. Using the example of analyzing the content of one of the educational tasks – “Expressive properties of a material” – its specificity of the discipline and its place in the system of professional training of a graphic designer are shown |
Description: | Раздел 8. Дизайн и дизайн-образование в поликультурном мире = Section 8. Design and design education in modern multicultural world |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/326097 |
ISBN: | 978-985-881-736-7 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2023. Актуальные проблемы гуманитарного образования |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
540-543.pdf | 378,93 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.