Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/325528
Title: | Factors in improving the quality of professional education |
Other Titles: | Факторы повышения качества профессионального образования / Л. И. Редькина |
Authors: | Redkina, L. I. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Идеи. Поиски. Решения : материалы XVIII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 22 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: С. А. Важник (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 395-398. |
Abstract: | Improving the quality of professional education directly depends on an established effective system of social partnership with various public spheres: business, educational, scientific and cultural institutions. Social partnership involves mutually beneficial cooperation, joint activities of an educational institution and social partners. The most important problem of the social partnership development is the lack of a clearly defined regional order for graduates‘ professional training |
Abstract (in another language): | Повышение качества профессионального образования напрямую зависит от налаженной эффективной системы социального партнерства с различными общественными сферами: бизнесом, учреждениями образования, науки и культуры. Социальное партнерство предполагает взаимовыгодное сотрудничество, совместную деятельность образовательного учреждения и социальных партнеров. Важнейшей проблемой развития социального партнерства является отсутствие четко сформулированного регионального заказа на профессиональную подготовку выпускников |
Description: | Раздел V. Проблемы современной высшей школы |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/325528 |
ISBN: | 978-985-881-714-5 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024. Идеи. Поиски. Решения |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
395-398.pdf | 733,62 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.