Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/325343
Title: Развитие познавательной самостоятельности будущих учителей математики в со­временной информационно­образовательной среде
Other Titles: Development of cognitive independence of future mathematics teachers in the mo­ dern information and educational environment / V. V. Kazachenok, V. V. Denisovets
Authors: Казаченок, В. В.
Денисовец, В. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Университетский педагогический журнал = University pedagogical journal. – 2024. – № 2. – С. 26-32
Abstract: Проанализирована сущность информационно-­образовательной среды (ИОС) в контексте учебного процесса, и выделены ее особенности. В связи со стремительным развитием информационных технологий и широким доступом к знаниям рассмотрены актуальные подходы к формированию познавательной самостоятельности студентов в ИОС. Выявлены проблемы обучения и самообучения математике, включая избыточные информационные потоки и проблему «эрозии» знаний, а также необходимость адекватной адаптации учебных материалов к уровню знаний студентов. Приведены результаты экспериментальных исследований, подтвердившие эффективность самообучения математике с помощью использования мультимедийных средств ИОС.
Abstract (in another language): The essence of information and educational environment in the context of the educational process is analysed, and its features are highlighted. In connection with the rapid development of information technologies and wide access to knowledge the actual approaches to the formation of students’ cognitive independence in the modern information and edu­cational environment are considered. The problems of teaching and self­teaching mathematics, including excessive infor­mation flowsand the problem of knowledge «erosion», as well as the need for adequate adaptation of teaching materials to the level of students’ knowledge, are revealed. The results of experimental research confirming the effectiveness of self­teaching mathe matics through the use of multimedia of modern information and educational environment are presented.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/325343
ISSN: 2791-2892
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024, №2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
26-32.pdf367,02 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.