Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/323617
Title: Языковая игра в рекламном дискурсе
Other Titles: The language game in the advertising discourse / E. M. Yelovaya, P. S. Kosko
Authors: Еловая, Е. М.
Коско, П. С.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2024
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Слова ў кантэксце часу : матэрыялы 5-й Міжнар. навук.-практ. канф., Мінск, 11 сак. 2024 г. / Беларус. дзярж. ун-т ; рэдкал.: А. В. Бяляеў (гал. рэд.) [i iнш.]. – Мінск : БДУ, 2024. – С. 114-118.
Abstract: Данная работа посвящена исследованию широко распространенного на сегодняшний день явления языковой игры в рекламном дискурсе. Цель работы – анализ приемов языковой игры на различных уровнях языка в рекламных текстах. Рассматриваются приемы на лексическом, словообразовательном, фонетическом и графическом уровнях. Полученные результаты могут быть использованы специалистами в сферах рекламы и PR для повышения эффективности рекламных кампаний, улучшения запоминаемости брендов и продуктов
Abstract (in another language): This work is devoted to the study of the widespread phenomenon of language game in advertising discourse. The purpose of the work is to analyze the techniques of language game at various levels of language in advertising texts. The techniques are considered at the lexical, word-formation, phonetic and graphic levels. The results obtained can be used by specialists in the fields of advertising and PR to increase the effectiveness of advertising campaigns, improve the memorability of brands and products
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/323617
ISBN: 978-985-881-683-4
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Слова ў кантэксце часу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
114-118.pdf341,08 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.