Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/323601
Title: Препятствия на пути развития медиаобразования в Беларуси
Other Titles: Obstacles to the development of media education in Belarus / O. D. Burak
Authors: Бурак, О. Д.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2024
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Слова ў кантэксце часу : матэрыялы 5-й Міжнар. навук.-практ. канф., Мінск, 11 сак. 2024 г. / Беларус. дзярж. ун-т ; рэдкал.: А. В. Бяляеў (гал. рэд.) [i iнш.]. – Мінск : БДУ, 2024. – С. 45-48.
Abstract: В данной работе рассматривается состояние медиаобразования в Беларуси на современном этапе. Представлены основные проблемы, с которыми сталкивается медиаобразование на пути своего развития. Среди них можно выделить отсутствие достаточной финансовой поддержки со стороны государства, недостаток квалифицированных педагогов, отсутствие единой методической базы и стандартов медиаобразования, недостаточное понимание обществом насущной необходимости активного внедрения медиаобразования в масштабе всей страны
Abstract (in another language): This paper examines the state of media education in Belarus at the present stage. The main problems that media education faces on the way to its development are presented. Among them are the lack of sufficient financial support from the state, the shortage of qualified teachers, the lack of a unified methodological base and standards for media education, and poor public understanding of the urgent need to actively implement media education nationwide
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/323601
ISBN: 978-985-881-683-4
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Слова ў кантэксце часу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
45-48.pdf294,2 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.