Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/322361
Title: От цифровизации к персонализированному обучению
Authors: Хильманович, В. Н.
Копыцкий, А. В.
Зданович, Е. С.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Информатика
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : РИВШ
Citation: «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. – 2024. – № 2. – С. 8-12.
Abstract: В статье рассматриваются особенности формирования индивидуальных образовательных траекторий (ИОТ) в цифровой среде на базе дидактической модели биофизического образования в медицинском вузе. Приведен анализ ИОТ, преимущества их построения в образовательном процессе, связь их с особенностями личности обучаемого. Прослежена трансформация понятия «индивидуальная образовательная траектория», формируемая в цифровой среде. Представлены примеры построения траекторий по блокам дидактической модели биофизического образования в вузе.
Abstract (in another language): The article discusses the features of the formation of individual educational trajectories (IET) in the digital environment based on the didactic model of biophysical education in a medical university. An analysis of IET, the advantages of their construction in the educational process, and their connection with the personality characteristics of the student are presented. The transformation of the concept of “individual educational trajectory”, formed in the digital environment, is traced. Examples of constructing trajectories according to the blocks of the didactic model of biophysical education at a university are presented.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/322361
ISSN: 2076-4383
Sponsorship: Работа выполнена при финансовой поддержке БРФФИ (№ госрегистрации Г23-047).
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024, №2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Хильманович_ВШ_24-2-008-012.pdf538,56 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.