Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/322142
Title: | Position of Belarusian design education |
Other Titles: | Положение белорусского дизайн-образования / Н. Ю. Фролова |
Authors: | Frolova, N. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Искусство. Искусствоведение ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Актуальные проблемы дизайна и дизайн-образования : материалы VIII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 25–26 апр. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; под ред. Х. С. Гафарова ; редкол.: Н. Ю. Фролова (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 194-200. |
Abstract: | The article considers the situation that has developed in the higher school of design education. The historical analysis of the development of domestic design education is given and key figures are mentioned. The article points out the inconsistency in the strategy of professional education development between different universities. The assumption is made that only the Department of Communicative Design of BSU forms the strategy of design education development in the context of global trends |
Abstract (in another language): | В статье рассматривается ситуация, которая сложилась в высшей школе дизайн-образования. Дается исторический анализ развития отечественного дизайн-образования и упоминаются ключевые фигуры. В статье отмечается несогласованность в стратегии развития профессионального образования между различными вузами. Делается предположение о том, что только на кафедре коммуникативного дизайна БГУ формируется стратегия развития дизайн-образования в контексте мировых тенденций |
Description: | Раздел 3. Теоретические и методологические основы дизайн-образования |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/322142 |
ISBN: | 978-985-881-691-9 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024. Актуальные проблемы дизайна и дизайн-образования |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
194-200.pdf | 187,1 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.