Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/321850
Title: Российские журналы в аудиовизуальном цифровом пространстве социальных медиа
Other Titles: Russian magazines in the audiovisual digital space of social media / L. A. Kruglova
Authors: Круглова, Л. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2024
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Журналістыка – 2024: стан, праблемы і перспектывы : матэрыялы 26-й Міжнар. навук.-практ. канф., прысвеч. 80-годдзю фак. журналістыкі Беларус. дзярж. ун-та, Мінск, 14–15 лістап. 2024 г. / Беларус. дзярж. ун-т ; рэдкал.: а. в. Бяляеў (гал. рэд.) [i iнш.]. – Мінск : БДУ, 2024. – С. 304-308.
Abstract: В статье рассматриваются тренды развития аудиовизуального контента на новых технологических платформах. Были проанализированы аккаунты социальных сетей и сайты 12 русскоязычных журналов. Анализ производился по двадцати показателям, среди которых было исследование видеоконтента выбранных изданий в шести социальных медиа («ВКонтакте», Telegram, «Одноклассники», «Дзен», YouTube, RuTube), присутствие в сервисах коротких вертикальных видео с бесконечной лентой (YouTube Shorts и VK Клипы), форматное разнообразие, наличие профессиональной производственной компании, рекламные интеграции и так далее. В работе фиксируются векторы развития аудиовизуального контента и возможности его использования традиционными медиа
Abstract (in another language): The article discusses trends in the development of audiovisual content on new technological platforms. Social network accounts and websites of 13 Russian-language magazines were analyzed. The analysis was carried out according to twenty indicators, among which was a study of the video content of selected publications in six social media («VKontakte», «Odnoklassniki», «Zen», YouTube, RuTube), the presence in services of short vertical videos with an endless feed (YouTube Shorts and VK Clips), format diversity, the presence professional production company, advertising integration and so on. The work documents the vectors of development of audiovisual content and the possibilities of its use by traditional media
Description: Раздзел ІІI. Аўдыявізуальныя СМІ: ад вытокаў да эпохі лічбавых тэхналогій
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/321850
ISBN: 978-985-881-676-6
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Журналістыка – 2024: стан, праблемы і перспектывы

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
304-308.pdf341,35 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.