Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/321758
Title: Межкультурная деловая коммуникация как инструмент выстраивания эффективной коммуникации
Other Titles: Intercultural business communication as a tool for building effective communication / A. I. Basova
Authors: Басова, А. И.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Культура. Культурология
Issue Date: 2024
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Журналістыка – 2024: стан, праблемы і перспектывы : матэрыялы 26-й Міжнар. навук.-практ. канф., прысвеч. 80-годдзю фак. журналістыкі Беларус. дзярж. ун-та, Мінск, 14–15 лістап. 2024 г. / Беларус. дзярж. ун-т ; рэдкал.: а. в. Бяляеў (гал. рэд.) [i iнш.]. – Мінск : БДУ, 2024. – С. 531-534.
Abstract: В контексте современного белорусско-китайского сотрудничества деловая культура является одним из важных факторов, который активно детерминирует процесс международного и двустороннего делового взаимодействия. Межкультурная деловая коммуникация предполагает умение адекватно интерпретировать коммуникативное поведение представителей различных общностей, готовность субъектов межличностного общения к диалогу и восприятию других стилей коммуникативного поведения, пониманию его различий, а также знание его национальных ценностей и культурных особенностей
Abstract (in another language): Business culture is one of the important factors that actively determines the process of international and bilateral business interaction in the context of modern Belarusian-Chinese cooperation. Intercultural business communication presupposes the ability to adequately interpret the communicative behavior of representatives of various communities, the readiness of actors of interpersonal communication for dialogue and the perception of other styles of communicative behavior, understanding its differences, as well as knowledge of its national values and cultural characteristics
Description: Раздзел VII. Глабальная прастора камунікацыі
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/321758
ISBN: 978-985-881-676-6
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Журналістыка – 2024: стан, праблемы і перспектывы

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
531-534.pdf312,03 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.