Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/320812
Title: Перевод как вид речевой деятельности на занятиях РКИ
Other Titles: Translation as a type of speech activity in RCT classes / N. E. Kozhukhova
Authors: Кожухова, Наталья Егоровна
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Прикладная лингвистика: наследие и современность : материалы II Междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 85-летию филол. фак. Белорус. гос. ун-та, Минск, 22–23 марта 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. М. Дорогокупец-Новицкая (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 279-284.
Abstract: Статья посвящена роли перевода как одного из видов речевой деятельности в процессе преподавания РКИ. Перевод как метод совершенствования продуктивных моделей представляет собой акт преодоления трудностей различного уровня языка и речи, обучает решению проблемных задач и мотивирует пути их решения, так как создает разные условия моделирования коммуникации с использованием двух языков – а) русского и б) родного или английского – и тем самым мотивирует процесс обучения
Abstract (in another language): The article is devoted to the role of translation as one of the types of speech activity in the process of teaching RFL. Translation as a method of improving productive models is an act of overcoming difficulties at various levels of language and speech, teaches solving problematic problems and motivates ways to solve them, as it creates different conditions for modeling communication using two languages – a) Russian and b) native or English – and thereby motivating the learning process
Description: Секция IV. Лексикография и переводоведение
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/320812
ISBN: 978-985-881-656-8
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Прикладная лингвистика: наследие и современность

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
279-284.pdf778,45 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.