Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/320445
Title: Преподавание теоретической грамматики английского языка в условиях лингвистического образования в XXI веке: новые подходы и перспективы
Other Titles: Teaching theoretical grammar of English in the linguistic education of the XXI century: new approaches and perspectives / A.E. Ivanov, I.V. Chuchkevich, Y.V. Mishurnaya
Authors: Иванов, A. Э.
Чучкевич, И. В.
Мишурная, Ю. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития : материалы VІII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 19–20 марта 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. А. Куркович (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 124-128.
Abstract: В статье анализируются проблемы и трудности преподавания теоретической грамматики английского языка студентам учреждения высшего образования лингвистической направленности, рассматриваются новые подходы и технологии обучения, определяются перспективы дальнейшего изучения дисциплины в современных условиях трансформации педагогической парадигмы
Abstract (in another language): The article analyzes problems and difficulties of teaching Theoretical Grammar of English to the students of a linguistic university, takes into consideration new educational approaches and technologies, identifies the perspectives of the discipline in question, given the transformation of pedagogical paradigm
Description: Раздел 2. Традиции и инновации в преподавании языков и культур = Section 2. Traditions and innovations in teaching languages and cultures
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/320445
ISBN: 978-985-881-655-1
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
124-128.pdf553,68 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.