Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/319588
Title: | Использование дискурсивных средств для удержания внимания аудитории на материале англоязычных лекций TED Talks |
Other Titles: | Using discursive means of sustaining the attention of the audience in English TED Talks / V. L. Sokolova |
Authors: | Соколова, В. Л. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : РИВШ |
Citation: | Англистика в третьем тысячелетии: новые подходы и пути развития : тезисы докл. Междунар. науч. конф., Минск, 3‒5 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т, Ин-т языкознания Рос. акад. наук, Моск. гос. лингв. ун-т; редкол.: М. С. Гутовская (гл. ред.), И. В. Зыкова, О. Г. Дубровская. – Минск : РИВШ, 2024. – С. 197-198. |
Abstract: | В докладе рассматриваются средства удержания внимания аудитории в англоязычном дискурсе лекций TED Talks. Используя методику анализа дискурсивных средств, основанную на особенностях внимания как психического процесса, автор выявляет пять дискурсивных способов удержания внимания аудитории и делает выводы на основании их количественных и качественных характеристик |
Abstract (in another language): | The report addresses the means of sustaining the attention of the audience in the discourse of TED Talks. Using the method of analyzing discursive means based on the features of attention as a process grounded in human psyche, the author identifies five means of sustaining the attention of the audience and makes conclusions based on their quantitative and qualitative characteristics |
Description: | Раздел «Англистика и лингвистика текста» = Section «English studies and text linguistics» |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/319588 |
ISBN: | 978-985-586-835-5 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024. Англистика в третьем тысячелетии: новые подходы и пути развития |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
197-198.pdf | 255,03 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.