Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/318243
Title: Акадэмічнае эсэ: змест, структура, рэцэнзаванне
Authors: Лянцэвіч, В. М.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : РИВШ
Citation: «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. – 2024. – № 1. – С. 11-15.
Abstract: У артыкуле разглядаецца эсэ як жанр акадэмічнага пісьма, які выкарыстоўваецца ў вучэбным працэсе вышэйшай школы. Аўтар звяртаецца да гісторыі фарміравання жанру эсэ, вызначае адметныя рысы акадэмічнага эсэ, падкрэслівае яго неабходнасць для навучальнага працэсу, вылучае стылявыя асаблівасці, дае рэкамендацыі па структуры эсэ ў розных яго варыянтах. Метадычныя парады суправаджаюцца схемамі, а таксама ўрыўкамі з рэальных работ студэнтаў, дасланых на конкурс на лепшае эсэ па міжнародным гуманітарным праве, які штогод праводзіцца ў Міжнародным універсітэце «МІТСО».
Abstract (in another language): The article examines the essay as a genre of academic writing used in the educational process of higher education. The author refers to the history of the formation of the essay genre, defines the distinctive features of the academic essay, emphasizes its usefulness for the educational process, highlights stylistic features, gives recommendations on the structure of the essay in its various variants. Methodical advice is accompanied by diagrams, as well as excerpts from real works of students sent to the competition for the best essay on international humanitarian law, which is held annually at the International University “MITSO”. The article concludes with advice for reviewers/teachers.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/318243
ISSN: 2076-4383
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024, №1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Лянцевіч_ВШ_24-1-011-015.pdf277 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.