Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/317150
Title: Факторы трансформации розничной торговли
Other Titles: Retail trade transformation factors / L. Klimchenia
Authors: Климченя, Л. С.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические науки
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : Институт бизнеса БГУ
Citation: Бизнес. Инновации. Экономика : сб. науч. ст. Вып. 9 / Институт бизнеса БГУ; редкол.: Г. А. Хацкевич (председатель) [и др.]. – Минск : Институт бизнеса БГУ, 2024. – С. 49-57.
Abstract: Происходящие в настоящее время направленные изменения в отраслях экономики актуализируют исследования факторов, способствующих их возникновению. Каждая отрасль экономики, включая торговлю, прошла достаточный путь развития параллельно с развитием общества. Важно изучить факторы, оказывающие долгосрочное воздействие на отрасль и приводящие к ее изменениям. В статье представлены результаты исследования трех групп факторов, способствующих трансформации розничной торговли: демографических, научно-технологических и экономических. Объективным и детерминирующим фактором трансформации розничной торговли признан демографический фактор. Автор охарактеризовал концепции розничной торговли, сложившиеся под влиянием научно-технологических факторов и отраслевых инноваций.
Abstract (in another language): The ongoing directional changes in the sectors of the economy actualize the research of the factors contributing to their occurrence. Every branch of the economy, including trade, has gone through a sufficient path of development in parallel with the development of society. It is important to study the factors that have a long-term impact on the economic sector and lead to its changes. In the article, the author presents the results of a research of three groups of factors contributing to the retail trade transformation: demographic, scientific, technical and economic. The author considers the demographic factor as an objective and determining factor in the retail trade transformation. He described the concepts of retail trade that have developed under the influence of scientific and technical factors and sectors innovations.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/317150
ISSN: 2523­-4714
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Бизнес. Инновации. Экономика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Retail24p49-57.pdf587,82 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.