Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/316214
Title: | Проблемы реализации журналистских компетенций студентами – будущими работниками радиовещания и телевидения во время прохожденияими производственной практики |
Other Titles: | Problems of the implementation of journalistic competencies by students as future radio broadcasting and television workers during their practical training / A. S. Davydik, D. A. Mintsevich |
Authors: | Давыдик, А. С. Минцевич, Д. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Журнал Белорусского государственного университета. Журналистика = Journal of the Belarusian State University. Journalism. – 2024. – № 1. – С. 77-83 |
Abstract: | Рассматриваются проблемы прохождения производственной практики студентами-журналистами (будущими работниками радиовещания и телевидения) и негативные факторы, влияющие на реализацию ими профессиональных компетенций. С помощью интервьюирования респондентов обозначаются сложности в области применения творческих и технических навыков, проблемы межличностной коммуникации и генерации идей, частные и организационные трудности, возникающие при выполнении программы практики. На конкретных примерах демонстрируются отношение студентов к процессу стажировки, их психологическая и коммуникативная неподготовленность, а также необходимость усиления воспитательного и учебно-методического комплексов при проведении производственной практики. |
Abstract (in another language): | The article discusses the problems of practical training of students journalists (future workers of radio broadcasting and television) and negative factors affecting the implementation of professional competencies. By interviewing respondents, difficulties in the application of creative and technical skills, problems of interpersonal communication and generation of ideas, and individual and organisational difficulties that arise during the implementation of the practical training programme are identified. Concrete examples demonstrate the students’attitude to the internship process, their psychological and communicative unpreparedness, as well as the need to strengthen the educational and educational-methodical complexes during practical training. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/316214 |
ISSN: | 2788-6638 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024, №1 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.